Olomoucká košíčková upozornila na rakovinu prsu

133

Zákaznice obchodů se spodním prádlem v centru Olomouce, mohly v pondělí 16. října narazit na nevšední podprsenky pouze s jedním košíčkem.  V tento den totiž GIVT upozornil na Celosvětový den boje proti rakovině prsu, který letos připadl na neděli 15. října.

Při této příležitosti připravil Givt.cz pro olomouckou pobočku organizace Mamma Help kampaň s názvem Olomoucká košíčková, která měla za cíl upozornit na problematiku rakoviny prsu a poskytnout ženám informace o možnostech prevence.

Informační kampaň se uskutečnila v řadě specializovaných obchodů se spodním prádlem v centru Olomouce. Zákaznice, které na stojanech narazily na růžové „polopodprsenky“ na nich také našly štítek s informacemi o organizaci Mamma Help a u pokladen obchodů si mohly vzít informační leták k akci.

„Samovyšetření hraje důležitou roli v prevenci rakoviny prsu. Nemůže sice nahradit mamografické vyšetření, ale mělo by se stát součástí života každé ženy už od dosažení dospělosti. Při sebemenší pochybnosti doporučujeme kontaktovat lékaře,“ uvedla Karla Otavová koordinátorka olomouckého a přerovského centra Mamma Help

Smyslem a cílem Mamma Help center je pomoci každému, kdo o pomoc v souvislosti s nádorovým onemocněním prsu požádá, bez ohledu na to, zda se v budoucnu ke sdružení aktivně připojí či nikoli.

Olomoucké centrum vzniklo v roce 2011, jako sedmé v pořadí z osmi Mamma Help center. „Za tu dobu nás vyhledalo přes 300 nových klientek, kterým pomáháme na základě vlastní zkušeností s nemocí,“ dodává Otavová.

„U majitelů obchodů se spodním prádlem v Olomouci jsme se setkali většinou se vstřícnou reakcí. Téměř všichni nám ochotně vyšli vstříc a s umístěním podprsenek v prodejnách souhlasili. Je vidět, že zdraví jejich zákaznic je důležité i pro ně,“ popsala přípravy akce Barbora Říhová z organizace GIVT. Konkrétně se zapojila prodejna Budoár, dvě olomoucké prodejny Intimmo a Spodní prádlo Radúza s dvěma prodejnami v Olomouci a dalšími v Brně a Přerově.

BEZ KOMENTÁŘE