2. díl – Jak GIVT funguje aneb začarovaný kruh partnerství – neziskovky

189

Máme tady pro Vás již 2. díl našeho čtyřdílného seriálu – Jak funguje GIVT aneb začarovaný kruh partnerství. Po 1. díle na téma spolupráce s e-shopy jsme se dnes zaměřili na neziskové organizace.

2. díl – Registrací neziskové organizace to nekončí! 

Prvním krokem je registrace. Poté organizace obdrží e-mail s tipy, jak mezi svými fanoušky propagovat to, že se zapojila do projektu GIVT a jak nejefektivněji využít nového fundraisingového nástroje.

GIVT se v tomto ohledu stává pro neziskové organizace rádcem. Předává své znalosti z oblasti online marketingu a pomáhá neziskovkám se složitým procesem propagace.

Nejdůležitější je zjistit, který komunikační kanál používají neziskové organizace nejčastěji pro oslovení svých podporovatelů a členů Je to Facebook? E-mail? Nebo osobní kontakt?

Dle tohoto kanálu přizpůsobí nezisková organizace své další kroky v propagaci. Nemusí však vymýšlet žádné nové kampaně všechny materiály jí poskytne GIVT. A pokud má nezisková organizace zájem o úpravu grafických materiálů nebo personalizaci jednotlivých nástrojů, není to žádný problém, jelikož GIVT se i v tomto ohledu stává partnerem.

Online marketing je složitým bludištěm mnoha možností. Proto se v GIVTu snažíme přijít na nejjednodušší způsoby, jak neziskovkám předat své zkušenosti. Naštěstí je online marketing také oblastí, jež poskytuje mnoho způsobů bezplatné propagace. Sociální sítě nebo e-mail to jsou jednoduché nástroje, které mohou neziskové organizace využívat zcela zdarma. Stačí se naučit, jak s nimi správně pracovat, vytvořit kvalitní obsah a věnovat trochu úsilí a volného času. Odměnou pro organizaci může poté být efektivní propagace, která je nestojí ani korunu navíc.

Proto je dobré se v této oblasti i samostatně vzdělávat. Na internetu je k nalezení spousta kvalitních článků, videí a návodů k tomu, jak pracovat s online marketingem. Pokud chce nezisková organizace opravdu rozšířit svou základnu, získat více fanoušků a zlepšit financování své organizace, neměla by se těchto nástrojů bát. A pokud ano, je tady přece jen GIVT, který jí v boji s těmito obtížnostmi pomůže.

Proto, aby GIVT mohl fungovat co nejlépe, je nesmírně důležité, aby se neziskové organizace staly přeborníky v propagaci. Jen tak se může co nejširší okolí dozvědět o možnosti, jak podpořit svou oblíbenou organizaci jediným klikem na internetu.

A není to přece jen odměna i pro fanoušky, že mohou nyní podpořit svou oblíbenou neziskovku a přitom nezaplatit ani korunu navíc?

GIVT je projekt, který skutečně pomáhá, ale proto, aby byl opravdu efektivní, je třeba také trpělivosti. Proto je důležité, aby i neziskové organizace byly trpělivé, nebály se oslovit své fanoušky a věřily v to, že i GIVTu se podaří dosáhnout úspěchů na úrovni zahraničních projektů a stát se jedním z hlavních pilířů financování neziskového sektoru.

Impuls Hradec Králové Shodli jsme se na tom, že je to dobrý nápad, který má pravděpodobně budoucnost a přichází s alternativním řešením, jak pomoci zejména podfinancovaným kulturním organizacím.

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ