GIVT ve světě

253

Kde se vzal nápad založit GIVT? Jak fungují podobné portály v zahraničí? Je jich spousta a s těmi největšími a nejúspěšnějšími Vás chceme seznámit. Ty byly totiž inspirací pro vznik GIVTu a základní princip je vždy stejný – podpořit organizace, projekty a týmy prostřednictvím obyčejných nákupů na internetu, kdy nakupující nezaplatí nic navíc.

Sponsorhuset
Zapojených organizací: více než 8 tisíc
E-shopů: 530
Doposud vybráno: přes 360 milionů Kč

Největší inspirací pro vznik GIVTu byl švédský Sponsorhuset. Jedná se o projekt, který se věnuje především sportovním týmům. Hlavní motivací byla aktuální situace financování neziskového sektoru ve Švédsku a také vztah zakladatelů ke sportu a dětským sportovním týmům. Vznikl tak projekt, který se od sportovních týmů rozšiřuje k dalším švédským neziskovým organizacím.

GIVT_ve_světě

faniMani
Zapojených organizací: 2 500
E-shopů: 800
Realizováno 40 425 nákupů

Stejně jako GIVT.cz funguje také polský portál fanimani.pl z Poznaně. Pro využití portálu je nutné se zaregistrovat, Váš příspěvek se potom pod přezdívkou, kterou si při registraci zvolíte, zobrazuje přímo na hlavní stránce. Pro svoje zákazníky připravuje čtyřčlenný tým pod vedením Norberta Wierbiłowicze různé slevové akce a kupony. Zajímavosti a informace z polského neziskového sektoru se můžete dočíst na jejich blogu, kde mimo to realizují také webináře pro zapojené organizace, ve kterých se zabývají tím, jak pro ně projekt co nejvíce zefektivnit.

givt_ve_svete_2

Gooding
Zapojených organizací: 6 453
E-shopů: 1 466
Doposud vybráno: přes 31 mil.

V Německu funguje portál Gooding, který také zajišťuje významnou složku financování pro neziskovky. Kromě přispívání pro určitou neziskovku prostřednictvím nákupu, jak jste zvyklí z GIVTu, si lze také vybrat konkrétní projekt, na který se shromažďuje určitý obnos. Hlavní rozdíl je v tom, že se nejedná o průběžné financování, ale autor projektu (organizace nebo jednotlivec) si stanoví, kolik peněz potřebuje k realizaci a této částky se snaží, pomocí Goodingu, dosáhnout. Důvodem vzniku portálu Gooding je fakt, že o kvalitních projektech veřejnost často neví a ty nemají na propagaci své činnosti prostředky. A tuto situaci se Goodingu daří měnit.

givt_ve_svete_3

EasyFundraising
Zapojených organizací: 65 tisíc
E-shopů: 3 000
Doposud vybráno: více než 412 milionů

Značný podíl na financování neziskového sektoru nese také britský projekt EasyFundraising. Spolupracuje i s obchody, které známe i u nás – například Asos, Ebay nebo Amazon. Do projektu je zapojeno úžasných 65 tisíc organizací, týmů a projektů, které jsou každý den podpořeny přibližně jedním tisícem liber. EasyFunraising má ve Spojeném Království také velkou mediální podporu a více než půl milionu uživatelů, kteří přes něj nakupují.

givt_ve_svete_4

Give as you Live
Zapojených organizací: 8 500
E-shopů: 4 000
Doposud vybráno: přes 235 mil.

Give as you Live je dalším britským portálem, který prostřednictvím nákupů na internetu podporuje charity. Za dobu svého fungování rozdělili mezi neziskovky téměř sedm a půl milionu liber. Mimo jiné je možné na webu Give as you Live srovnávat ceny zboží nebo si zařídit speciální kartu, díky které lze u vybraných partnerů přispívat také z nákupu v kamenné provozovně.

givt_ve_svete_5

I přes to, že je náš portál mladší než ty výše zmíněné, díky Vám všem, kteří přes GIVT.cz podporujete Vaše oblíbené neziskovky, se neustále rozvíjíme, a můžeme tak pomáhat stále více organizacím. A to je skvělé! 🙂

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ