Zdroj: Matěj Chytil (osobní archiv)

Rozdáváme útulkům okolo deseti tun granulí měsíčně, říká o unikátním projektu Click and Feed Matěj Chytil

Věděli jste, že můžete podpořit opuštěné zvíře jedním kliknutím, aniž by vás to stálo jakékoliv peníze? Projekt Click and Feed spolupracuje s firmou Brit, která sponzoruje zvířata v nouzi. Více o projektu se dozvíte v rozhovoru s provozním ředitelem Matějem Chytilem.

Click and Feed pomáhá především psím a kočičím útulkům, ale i jiným zvířatům. Zaměřují se na materiální pomoc, díky spolupráci s výrobcem krmiv Brit se jim daří měsíčně rozdávat granule opuštěným zvířatům. To vše se děje přes webovou stránku, kde pouhým kliknutím naplníte virtuální misku. Jak můžete rozdávat granule bez toho, abyste zaplatili jedinou korunu?

Screenshot z webu clickandfeed.cz, pořízen 8.12.2022

Co považujete za největší úspěch, který se vám v rámci Click and Feed povedl?

V posledních letech jsme hlavně usilovali o sponzora, abychom mohli pracovat na plný úvazek pro Click and Feed. Jsme na celý projekt se zakladatelkou Martinou Hřebíkovou (teď už Novákovou) sami a množství práce se nám začalo vymykat kontrole. Stále jsme se rozrůstali, za což jsme moc rádi, ale spolu s tím přibývaly i náklady a časové nároky. Začínali jsme na 540 kilech granulí, nyní rozdáváme okolo 10 tun měsíčně. Dalším skvělým úspěchem bylo získání dopravce pro slovenské útulky – díky tomu jsme mohli začít pomáhat i u našich sousedů, kde je situace útulků mnohdy několikanásobně horší jak u nás.

Zdroj: Happy Tail, z.s.

To je opravdu veliké množství práce, při kterém je obtížné mít stálé zaměstnání. Podařilo se vám sponzora najít?

V posledních letech jsme veškerý volný čas investovali do Click and Feed a hlavně do sehnání sponzora, abychom se mohli této práci věnovat na plno. Nejdřív do toho přišel covid, lidé z nejistoty omezili pomáhání a hledání sponzora se kvůli krizi přerušilo. Když se nám zdálo, že se situace zlepšuje, tak jsme na únor 2022 naplánovali sbírku na Donio. Jenže, přišla válka. Navzdory obtížím se nám letos v srpnu podařilo sponzora sehnat – opět nás podržel náš hlavní partner, značka Brit. Měli jsme velkou radost, že jsme to po dvou letech dokázali, i když nám do toho život stále házel vidle.

Fascinuje mě číslo které jste zmínil, 10 tun granulí měsíčně je ohromné množství, jak to zvládáte rozesílat?

Logistiku zajišťuje náš generální partner Brit. My jim zašleme seznam útulků a množství granulí, kolegyně z Britu to zpracuje a pošle pokyny přímo do skladu. Naštěstí to není tak, že bychom palety rozesílali sami, určitě si to neumím představit, že bych měl 10 tun za domem na zahradě a rozesílal je sám (směje se).

Zdroj: Projekt Hope – Naděje, dočasná domácí péče

Rozumím. Takové množství granulí musí stát nemalé peníze, jak to vlastně funguje? Z čeho se granule zaplatí, když pro naplnění misky stačí jen kliknout?

Princip naší stránky funguje tak, že při návštěvě webu kliknete na zelené tlačítko „Klikni zdarma a naplň misku.“ Váš klik se započítá do databáze, na konci měsíce se sečtou a na základě toho posíláme Britu objednávku, přičemž 1 klik se rovná přibližně třiceti gramům granulí. Firma Brit pak pošle granule do námi vybraných útulků. Takto kliknout a pomoci můžete vždy jednou denně z jednoho zařízení.

Jak je možné, že když nic neplatím, dokáže to někomu pomoc?

Brit v rámci Společenské odpovědnosti firem, kterou by měla mít každá velká společnost, využívá tento způsob pro kontakt s lidmi. Click and Feed mají lidé rádi a je jich čím dál tím více, navštěvují ve velkém množství a pravidelně náš web i sociální sítě. Tam vidí, že za vším dobrem stojí právě značka Brit. Ukazují tím, že jsou firma, která nejen prodává, ale i pomáhá. Je to pro ně zkrátka obrovská reklama a výhoda. Za takové PR běžně firma platí nemalé peníze. V praxi to pak vypadá tak, že když přijde zákazník do obchodu a neví jaké granule vybrat, pocitově sáhne po Britu, protože ho zná, má ho rád a ví, že je to firma, která dělá dobrou věc.

Všechny granule platí Brit ze svého zisku, jak se jim to při množství 10 tun měsíčně vyplácí?

Samozřejmě nemají na podporu útulků bezednou kasu, ale stále se pohybujeme v normě, která je pro ně přijatelná, a kterou jsou ochotni měsíčně darovat. Ačkoliv se nám, běžným smrtelníkům, může zdát nepředstavitelné, že by někdo dával tolik peněz na dobrou věc, tak asi pro takový korporát je to stále přijatelné a výhodné. My za to můžeme být jen vděční.

Zdroj: Chrti v nouzi, z.s.

Představovala jsem si, že web funguje například z reklamy, že při návštěvě stránky vám nebo Britu reklamní společnost pošle peníze. Také mě napadlo, že by kliknutí mohlo fungovat podobně jako těžební blockchain na crypto měny.

Ne, takhle to nefunguje. Setkávám se s tím, že si to lidé často myslí a ptají se nás. Tím proklikem však žádná monetizace nevzniká. Jde čistě o reklamní marketing. Celý sponzoring vzniká na základě toho, že všude na stránkách Brit prezentujeme a odkazujeme na něj. Děláme i fotografie, stejně tak útulky vytváří snímky s granulemi a označují společnost Brit na svých sociálních sítích. Nejdůležitější je to rozšíření a viditelnost.

Nemůžeme říct, že by po naší první nabídce skočil Brit šipku, ale domluvili jsme se, že to zkusíme

Čí to byl nápad, a jak vlastně projekt vznikl?

První nápad přišel od kolegyně Martiny Hřebíkové. Vlastně nám nestačilo jednorázově finančně pomoci útulku, nebo vyvenčit psa. Martina měla potřebu udělat něco víc. Když četla motivační knihu, našla v ní odkazy, jak různými způsoby pomáhat. Zaujala ji stránka The Animal Rescue site. Zabývají se různou pomocí, a jednou z nich byla stránka na podobném principu, kde kliknete a pomáháte útulku.

Zdroj: Kočkaři

Jak vznikla spolupráce s Britem?

The Animal Rescue site byl prvotní impulz, Martina si stránku prostudovala, pak nakreslila koncept webovek, kontaktovala firmu, která vytvořila stránky a s touto vizí šla za prvním partnerem. Tak se stal naším výhradním a největším partnerem Brit. Měli jsme štěstí, že kolegyně od Martiny znala marketingového ředitele z Britu a domluvila jí schůzku. Nemůžeme říct, že by po naší prvotní nabídce skočili vyloženě šipku, ale domluvili jsme se, že to zkusíme na tři měsíce a uvidíme, zda to bude fungovat. Naštěstí spolupráce dopadla dobře a společně pracujeme už šest a půl roku od května 2016.

Brit je tedy Váš jediný partner, nebo spolupracujete i s někým jiným?

Brit je generální sponzor, bez nich bychom nemohli existovat. Spolupracujeme lehce s Alzou, ale jedná se o vedlejší spolupráci. Můžete si například k běžnému nákupu koupit náš náramek, který lze pořídit i na e-shopu Click and Feed. V rámci Souhvězdí pomocí můžete pomoct nějaké charitativní organizaci. Dále máme drobnější partnery, kteří nám za výhodné ceny vyrábí věci na náš online obchod, nebo propagační materiály.

Koho konkrétně podporujete? Jak se k vám může organizace zaregistrovat?

Podporujeme útulky, spolky dočasné péče, nebo jiné zvířecí azyly v rámci České republiky. Začínáme pomalu zasahovat i na Slovensko. Registrovat se k nám může jakýkoliv zvířecí azyl. Stačí napsat na náš mail info@clickandfeed.cz, každou žádost posuzujeme individuálně. Stačí popsat situaci, o kolik zvířat se starají a v jaké lokalitě. Na každou žádost odpovídáme do 10 dnů, ale snažíme se i dřív.

O jaké zvířata jde? Jsou to jen útulky, nebo jde i o nějaká exotická zvířata nebo zoologické zahrady?

Je u nás registrováno i pár zoologických zahrad, nebo třeba chovná stanice pro ježky. My však máme s Britem nasmlouvané jen psí a kočičí granule, takže materiálně můžeme poskytnout jen tyto prostředky. Ale třeba v chovné stanici pro ježky si berou krmení pro kočky a doplňují jim stravu v zimě, je to pro ně výživově zajímavé. Zoologické zahrady tímto způsobem mohou nakrmit pouze své psovité a kočičí šelmy. Náš spolek pomáhá i finančně, a to díky našemu e-shopu, ale naše priorita je pomáhat materiálně. Když je možnost, posíláme i peníze na kastrace, vakcinace, pomáháme s veterinárními náklady nebo obnovami útulků, třeba po tornádu v Hodoníně, nebo když vyhořel útulek ve Zlíně. Kde je potřeba, tam se snažíme zasáhnout.

Zdroj: OZ Druhá Šanca

Click and Feed můžete nově podpořit i svým běžným nákupem na Givtu, nebo stažením Pomocníka, díky kterému rovnou přispějete organizaci 30 Kč i bez nákupů. Stačí kliknout na tlačítko níže.

Jsem srdcem snílek, baví mě dobrodružství. Miluji kreativitu a tvorbu, maluji, píšu a učím se grafiku. Studuji na UPOL Mediální a komunikační studia, mám ráda komunikaci s lidmi, nejvíce mě baví rozhovory a reportáže z místa dění. Zastávám názor, že to, co dáme do světa, se nám vrátí, a že dobré skutky mají smysl.

Komentáře

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *