Minulý rok přispěly dobročinné projekty na pomoc druhým více než 95 milionů korun. I letos mohou překonat rekord a připojit se k tradičnímu Giving Tuesday. Už za necelý měsíc se totiž po celém světě opět spojí stovky milionů lidí a v rámci světového dne štědrosti a dobrých skutků budou konat dobro. Letos tento den připadá na 29. listopadu. V Česku ho, stejně jako v předešlých letech, zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti, která právě spustila registraci dobročinných aktivit na webu Giving Tuesday.
Tak dlouho se hledal protipól k nákupnímu šílenství pojmenovaném Black Friday až vzniklo Giving Tuesday. Globální hnutí se ve světě slaví již 10 let, aktuálně ve více než 80 zemích a v Česku ho zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti. Během šesti let už Češi darovali v rámci Giving Tuesday více než 270 milionů korun a vykonali nespočet dobrých skutků.
Každý může konat dobro a pomoci k novému dárcovskému rekordu
Do Giving Tuesday se může jednoduše zapojit kdokoliv. Možností, jak svou pomoc pojmout, je nespočet – darování peněz, času, dobrovolničení, ale i odborné znalosti. Organizace, firmy i jednotlivci mohou své dobročinné projekty, aktivity nebo dárcovské výzvy k pomoci registrovat až do konce listopadu na GivingTuesday.cz, kde jsou mimo jiné k vidění také ukázky úspěšných aktivit z předešlých let a další tipy.
„Kreativní, osobní a především plné laskavosti. To jsou projekty, které se každý rok registrují na našem webu Giving Tuesday a oslovují tak širokou veřejnost, aby se k nim přidala a dobro konala spolu s nimi. Díky sdružení na jedné platformě si lidé mohou vybírat to, co je jim nejbližší,” říká Lucie Mádlová, výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnost. Dodává, že na znamení dobrých skutků se 29. listopadu rozsvítí v barvách Giving Tuesday rozhledna na pražském Petříně.
Kromě dobrého pocitu i finanční odměna
Ruku k dílu už tradičně přiloží i společnost ČEPS, která tento rok otevírá speciální výzvu v rámci svého dárcovského programu. Tři organizace přihlášené do Giving Tuesday mohou získat finanční dar ve výši 150 000 Kč pro každou z nich. „Pomoc potřebným je naléhavý tématem současnosti. ČEPS v rámci své hlavní platformy společenské odpovědnosti, Dárcovského programu, dlouhodobě podporuje řadu projektů. Zaměřuje se zejména na sociální a charitativní pomoc, regionální kulturu, sport hendikepovaných a rozvoj vzdělanosti. Výzva Štědré dny ČEPS na tyto aktivity navazuje a rozšiřuje myšlenku firemního dárcovství dovnitř společnosti. Jsme proto velmi rádi, že se již druhým rokem můžeme zapojit do projektu Giving Tuesday s vlastní výzvou, a podpořit tři neziskové organizace, které vyberou přímo naši zaměstnanci,” představuje Hana Klímová, ředitelka Komunikace ČEPS, a.s.
Inspirací může být také společnost Lidl se svou sbírkou Srdce dětem pořádanou už pojedenácté vždy před Vánoci na pomoc rodinám s vážně nemocnými dětmi; vydavatelství Albatros a zaměstnanecké granty pro společensky prospěšné projekty; Nocleženka Armády spásy a mnoho dalších.
Partnery letošního ročníku Giving Tuesday jsou společnost Albatros Media, ČEPS a LIDL Česká republika. Další informace o Giving Tuesday najdete na webu či na sociálních sítích pod hashtagem #GivingTuesdayCZ.
Příspěvky na Givtu budou vyšší než kdy jindy
V rámci Giving Tuesday se můžete i na Givtu těšit na speciální akce. Počínaje dneškem bude každé úterý zdvojnásobeno procento příspěvků na vybraných eshopech a každé listopadové pondělí vyhlásíme soutěž o různé ceny, tak nezapomeňte sledovat sociální sítě Givtu a přidejte si Givtího Pomocníka, ať nikdy nezapomenete přispět.
Článek vznikl ve spolupráci s Asociací společenské odpovědnosti
Komentáře