Lukáš Matějček chtěl založit eshop. Rozhlédl se po svém pokoji a jediná věc, kterou by prodal, byl batoh, který si přivezl z Indie. Dneska má jeho firma na kožené kabelky, tašky a doplňky obrat přes 50 milionů korun a zaměstnává lidi v Česku, Indii a Kolumbii. Lukáš v rozhovoru mluví o propojení byznysu s neziskem, o udržitelnosti výrobků Bagind a o tom, proč si rád vybírá složitější cestu.
Značky, které vyrábí batohy, doplňky a tašky v Česku, ani nespočítáme. Já si nemyslím, že by náš způsob byl horší. V České republice je spousta práce, ale nemáme na ni lidi. A málokdo chce dnes šít. Dává mi mnohem větší smysl dávat příležitost tam, kde ji opravdu potřebují a chtějí. Což vzniklo asi tím, že jsem cestoval. Když někdo v Česku řešil, že je v parku exkrement od psa, tak já jsem to nechápal. Já jsem řešil, že v Indii je na ulici dítě, které nemá rodiče a ty exkrementy jsou na něm. To mi přišlo jako reálný problém.
Komentáře