Zdroj: Nepanikař

Aplikace, která pomáhá s duševními potížemi. Nepanikař představuje nový design

Právě dnes představují tvůrci Nepanikař úplně nový vzhled této aplikace, která pomáhá prostřednictvím nových médií mladým lidem s psychickými problémy a funguje jako první pomoc při obtížích, jako je třeba panická ataka. Vznikla v roce 2019, a to kvůli osobním zkušenostem s duševním onemocněním zakladatelky Veroniky Kamenské. V těžké situaci hledala podpůrnou aplikaci, nenašla však žádnou v češtině. Unikátní aplikace se nyní dočkala redesignu. 

Zakladatelka Veronika Kamenská. Zdroj: Nepanikař

„Aplikaci čeká nový moderní vzhled. V návrhu klademe důraz na atraktivní a přívětivý styl, který osloví zejména mladé uživatele, pro něž aplikace může být podporou či rozcestníkem při duševních obtížích. Aplikace si zachová tematické moduly zaměřující se na nejčastější oblasti duševních obtíží,“ říká Markéta Vaňková z organizačního týmu Nepanikař. Aplikace se zaměřuje na nejčastější duševní potíže, jako jsou deprese, úzkosti, panika, sebevražedné myšlenky, sebepoškozování a poruchy příjmu potravy.

„Bylo pro nás klíčové zachovat kontinuitu aplikace tak, aby byla přehledná pro nové, ale i stávající uživatele. Člověk, který je v akutní fázi paniky, se potřebuje velmi rychle zorientovat a vědět, jak v aplikaci najít funkci, která mu může pomoci,” říká Veronika Kamenská, zakladatelka Nepanikař. Cílem redesignu bylo jít s dobou, aby aplikace byla pohodlná a přehledná pro uživatele. Pro mladou generaci je telefon součást života od útlého věku, proto může být Nepanikař adekvátní podporou v krizi, protože telefon je stále po ruce.

Kromě aplikace provozuje organizace Nepanikař na svém webu online chat. Tam mimo jiné najdete i další druhy pomoci, například online terapii. Díky zaručení anonymity, důvěry a přijetí v poradně jsou klienti otevřenější se svěřit se svými potížemi. Komunikace přes internet v online prostoru je často více otevřená.

Aplikace je nadále anonymní, aby zachovávala důvěryhodnost a pocit bezpečí. Stáhnout ji je možné v Google Play, AppStore, příp. Huawei AppGallery. Klíčovým partnerem Nepanikař je Nadace PPF, která poskytuje finanční i mediální podporu. Také se podílela na spolupráci s Česko.Digital – komunitou, která se podílela na přetvoření aplikace do moderní podoby.

Zdroj: Nepanikař

Společně s novým vzhledem spustili tvůrci i informační kampaň, která má seznámit laickou veřejnost s touto problematikou. Společnost považuje za důležité, aby se rozšířilo povědomí o psychických poruchách a o množství případů, které se vyskytují v populaci mladých lidí. Dle Světové zdravotnické organizace (WHO) se s psychickými problémy potýká globálně každý sedmý dospívající, reálná čísla však mohou být vyšší. V Česku je problém s nedostatkem odborné péče, o čemž vypovídají i dlouhé čekací doby u psychologů a psychiatrů, které běžně dosahují až půl roku.

„Považujeme za úspěch, že aplikaci Nepanikař využívá již přes 420 tisíc uživatelů a v naší poradně proběhlo za tento rok pět tisíc chatů a e-mailů,“ dodává Markéta Vaňková. Přibližně dvacet procent komunikace v poradně obsahovalo sebevražedné tendence, z nichž až 300 klientů bylo v akutním ohrožení života. V těchto případech se podařilo zajistit okamžitou pomoc.

Jsem srdcem snílek, baví mě dobrodružství. Miluji kreativitu a tvorbu, maluji, píšu a učím se grafiku. Studuji na UPOL Mediální a komunikační studia, mám ráda komunikaci s lidmi, nejvíce mě baví rozhovory a reportáže z místa dění. Zastávám názor, že to, co dáme do světa, se nám vrátí, a že dobré skutky mají smysl.

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *