Nejen zlepšit kondičku účastníkům výzvy, ale také omezit hluk a prašnost ve městech má za úkol květnová výzva Do práce a do školy na kole. Tuto výzvu pořádá spolek Automat a potrvá celý měsíc. Lidem se tak sníží na měsíc náklady na pohonné hmoty a přispějí ke svému zdraví.
Zapojit se do výzvy Do práce na kole může každý, stačí se registrovat na stránkách výzvy a za účastnický poplatek pak dostanete balíček s tričkem a nákrčníkem. Pak už jen stačí vybrat si jakýkoliv nemotorový prostředek a vyrazit do školy nebo do práce. Vybrat si můžete mezi kolem, koloběžkou, bruslemi, longboardem anebo můžete chodit či běžet. Měsíční výzvu pak zakončí v zapojených městech závěrečné večírky a společné cyklojízdy.
Každý ujetý nebo uběhnutý kilometr si všichni účastníci zaznamenávají ve svém profilu nebo přes aplikaci a mohou se porovnávat s ostatními a vzájemně se motivovat. Tato data pak slouží k analýze dopravy ve městech a pomáhají k dalšímu rozvoji chodníků a cyklostezek ve městech. Informace z Do práce na kole už využili například v Brně nebo Ostravě.
Účastníci nakonec vyplní dotazník a pomohou rozhodnout o nejlepším cykloměstě v Česku. Městě, kde je pro chodce i cyklisty nejlépe upravená infrastruktura. V minulém roce se nejlepším městem pro cyklisty stala Jihlava. Město získalo ocenění, za vstřícnost k chodcům i cyklistům. Letos organizátoři pořádají už třináctý ročník, minulý rok se zapojilo 25 tisíc lidí.
V rámci této kampaně probíhá i výzva Do školy na kole, do které se mohou zapojit nejen studentky a studenti od šestnácti let, mladší k tomu akorát potřebují souhlas rodičů. Jedná se o týmovou výzvu, kdy studenti vytvoří týmy o dvou až pěti členech a pravidelně dojíždějí do školy na kole. Nejlepší týmy pak budou na konci měsíce odměněny. Není důležité, jakou vzdálenost za celý měsíc týmy ujedou, ale to, aby do práce nebo školy jezdili studenti pravidelně na kole a auto využívali minimálně. Aby mohli být zařazeni do soutěže o ceny, musí každý den zaznamenat do aplikace, jestli využili MHD, auto nebo jízdní kolo, přičemž 66% jízd musí být na kole.
Komentáře