Jak připravit děti na to, aby obstály ve světě? O rozvoji potenciálu se zakladateli Projektu Budoucnost

Projekt Budoucnost si klade za cíl rozvíjet potenciál dětí. Podle zakladatelů, Václava Flíčka a Zdeňka Sklenáře, neexistuje všeobecně platná metoda. Projekt Budoucnost rozvíjí tři různé metody na základních školách a zpětná vazba je překvapila nejen od žáků, ale i pedagogů. Rozebíráme i to, v čem je inspirují vlastní děti, proč je pro českou metodu Tygří svět zásadní bezpečí a jak se může člověk naučit lépe rozumět tomu, v čem vyniká.

Na otázku, jestli děti neučíme dělat jen to, co je jim blízké, odpovídáme, že pokud nemají možnost zjistit, co je baví a v čem vynikají, tak to potom těžko zjišťují v dospělosti. Nejsou potom připraveni si vybrat zaměstnání. Možnost výběru u metody MBTI tedy přináší alespoň krok k tomu, že čas od času věci můžete udělat podle svého. Neznamená to, že si děti dělají všechno podle sebe, žádná z našich metod nenarušuje rámcové vzdělávání. Pedagogové učí stále stejně, jen si lépe uvědomují, že děti jsou také určité osobnosti.

Jsem studentka Právnické fakulty v Olomouci. Rok života jsem strávila ve Španělsku, tam jsem zjistila, že jsem patriotka a Olomouc je pro mě srdeční záležitost na celý život, podobně jako neziskový sektor, rozvoj společnosti a lidská práva. V minulosti jsem pracovala například jako fundraiserka pro mobilní hospic nebo jako migrační stážistka v Amnesty International. V Givtu se primárně věnuji podcastu Pijavice.

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *